«Укравтодор » відремонтує головні дороги України за стандартом ЩМА -20 — щебенево — мастичного асфальтобетону. Вперше ця технологія була застосована близько десяти тому на будівництві траси Київ -Бориспіль.
Технологія ЩМА -20 дозволить продовжити термін життя доріг без ремонту додатково на три -чотири роки.

- Ми протестували цю технологію на Бориспільській трасі і отримали хороші результати. За десять років використання магістралі тільки в цьому році вперше на неї виїхала ремонтна бригада , — каже голова « Укравтодору » Євген Прусенко. — Тепер ми будемо ремонтувати дороги , використовуючи тільки цю технологію , і повністю відмовимося від застарілих стандартів , що припускали застосування в якості в’яжучого матеріалу смоли. Новий стандарт більш стійкий до температурних стрибків , а також до наднормативного тиску на вісь великовантажним транспортом у разі порушень перевізниками встановлених норм за навантаженням великовагових автомобілів.

Керівник « Укравтодору » підкреслив , що дороги , побудовані з використанням технології щебенево — мастичного асфальтобетону ( ЩМА ) стійкіші з причини мінімальної пористості структури дорожнього покриття.

- На відміну від дорожніх покриттів за старими технологіями , в яких вільний простір у структурі шарів асфальтобетону могло становити до 20 % , в ​​дорогах за типом Бориспільської траси пористість не перевищує 3-5 %. Тобто покриття у декілька разів щільніше і практично не пропускає воду , що запобігає руйнуванню дороги при різких перепадах температур у зимовий період , — пояснює Євген Прусенко.

Голова «Укравтодору » запевнив , що за умови достатнього фінансування , перекрити основні українські автодороги за новою технологією можна впродовж десяти років.

http://vecherniy.kharkov.ua/news/84703/